Plannen en agendagebruik
Plannen is voor veel leerlingen een groot probleem. Alleen maar je huiswerk opschrijven in je agenda is niet genoeg. Het gaat erom dat je leert wanneer je aan iets moet werken. Ook is het belangrijk dat de leerling overzicht krijgt van de taken. Dat voorkomt stress en geeft de leerling meer zelfvertrouwen.
- Taalontwikkelingsstoornis
- Doof
- Slechthorend
- Basisonderwijs
- Speciaal onderwijs
- Voortgezet onderwijs
- Voortgezet speciaal onderwijs
- Middelbaar beroepsonderwijs
- Leren leren
De leerling
- wordt zelfstandiger.
- onthoudt afspraken en gebeurtenissen beter.
- krijgt een beter beeld van de dag en de tijd.
Wanneer Plannen en agendagebruik?
In het voortgezet onderwijs is een goede planning enorm belangrijk. Het voorkomt dat een leerling te laat begint met het huiswerk. Maar ook voor leerlingen in groep 7 en 8 is het goed al te oefenen met plannen en een agenda gebruiken. Plannen en agendagebruik helpt daarbij.
Voor wie?
Plannen en agendagebruik is bedoeld voor dove en slechthorende leerlingen en voor leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis.
Samenvatting
Veel leerlingen hebben moeite met plannen. Vaak kijken ze pas op het laatste moment in hun agenda, waardoor ze te laat hun huiswerk maken of leren. Met Plannen en agendagebruik leren leerlingen hun huiswerk te plannen en uit te voeren.