Voor wie?
U zoekt informatie over de begeleiding en ondersteuning in het onderwijs van leerlingen die doof, doofblind of slechthorend zijn of een taalontwikkelingsstoornis (TOS) hebben.
64 resultaten ""
U zoekt informatie over de begeleiding en ondersteuning in het onderwijs van leerlingen die doof, doofblind of slechthorend zijn of een taalontwikkelingsstoornis (TOS) hebben.
[nog invullen]
Bij co-teaching coacht de ambulant begeleider de leerkracht in de klas. Samen stellen ze leerdoelen, bereiden de les voor, geven de les en evalueren die. De ambulant begeleider kan zo in de praktijk laten zien hoe de leerkracht een betere ondersteuni...
WerkwijzePlannen is voor veel leerlingen een groot probleem. Alleen maar je huiswerk opschrijven in je agenda is niet genoeg. Het gaat erom dat je leert wanneer je aan iets moet werken. Ook is het belangrijk dat de leerling overzicht krijgt van de taken. Dat...
WerkwijzeAls je een (beroeps)opleiding volgt, dan moet je daarvoor stage lopen. Heb je een taalontwikkelingsstoornis of ben je doof of slechthorend? Dan kun je veel hebben aan extra ondersteuning. Met begeleiding op de stage- of leerwerkplek (BBL) krijg...
WerkwijzeMet Ervaar TOS beleven ouders en professionals hoe het is om zelf een taalontwikkelingsstoornis te hebben. Ze krijgen daardoor meer begrip voor leerlingen met een TOS.
WerkwijzePrivacy nemen wij uiterst serieus. We vinden het belangrijk dat er verantwoord met persoonsgegevens wordt omgegaan. Persoonsgegevens verwerken we alleen zoals is toegestaan binnen de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Auris, Kentalis en Viertaal bieden allerlei cursussen, trainingen, workshops, voorlichting en studiedagen aan. Die zijn bedoeld voor leerlingen, ouders en scholen. In het Cursuscentrum zijn al die mogelijkheden bij elkaar gebracht. Op deze site vindt...
WerkwijzeKinderen die voor de les al weten wat ze kunnen verwachten en al een beetje hebben geoefend, kunnen daardoor tijdens de les veel beter meedoen. Ze begrijpen de lesstof beter. Dit soort ‘succeservaringen’ geven de leerling ook meer zelfver...
WerkwijzeBij pre-teaching op attitude (houding) in het mbo leren jongeren hoe ze zich beter kunnen redden met gesproken taal. Ook leren ze hoe ze beter kunnen leren. Door in een veilige omgeving vooraf te oefenen voelen jongeren zich vaak zekerder. Ze kunnen...
WerkwijzeOPP staat voor Ontwikkelings Perspectief Plan. Het plan bestaat uit twee delen: het perspectiefdeel en het handelingsdeel. In het perspectiefdeel staat naar welke school de leerling waarschijnlijk zal gaan na deze school. Bijvoorbeeld praktijkschool,...
WerkwijzeMet Ervaar TOS met mij beleven leerlingen hoe het is om een taalontwikkelingsstoornis te hebben. Ze krijgen daardoor meer begrip voor een medeleerling met een TOS.
Werkwijze