Hand-outs 2019
Hieronder staan de beschikbaar gestelde hand-outs van het Siméacongres 2019.
Donderdag
- Hoofdlezing Corrie Tijsseling
- 2. Och, als men lezen kon! (Multatuli)
- 3. Dubbeldiagnose TOS en Leesstoornissen: the state-of-art:
- 6. Als meedoen voor je kind niet vanzelfsprekend is
- 13. Kun je iets zachter praten?
- 16. Ondersteunende gebaren in cluster-2: eindresultaten
- 17. TOS en MEER(taligheid) langs de lijn
- 19. Participatieproblemen bij kinderen met TOS/AVP
- 21. Weerwoord
- 22. Wat je zegt ben je zelf
- 26. "5 jaar passend onderwijs, waar staan we nu?"
- 29. Klankontwikkeling bij dove en slechthorende baby's
- 30. Capability van dove kinderen met CI
- 32. Meer talen(t) in zorg en onderwijs
Vrijdag
- 39. Onderwijs anders organiseren is onderwijs slim organiseren
- 41. Groeiende Geletterdheid door participeren in elkaars verhalen:
- 52. Ouders partners in de CVL
- 53. EmoTOS: het belang van emotionele competentie
- 55. Bevordering van participatie via emotie-educatie
- 59. DSH leerling bij schoolovergang
- 62. Elkaar Verstaan en Begrijpen D/Sh-Horend
- 66. Tolken: vertalers en/of 'gatekeepers'?
- 68. Zelfbewust in het leven staan?
- 71. Thuiszitter? Liever niet!
- 72. A&A Aanmelden en Aanpakken